3 měsíce hubnutí - 11 kilo dole

Byla jsem nechutná, hlavně na fotkách, kde mě Dejv cvaknul omylem. Už se mi ani nechtělo se ven namalovat a starat se o sebe. Věděla jsem, že už jsem docela tlustá a špek mi leze z gatí. Nikdy mě nenapadlo, že bych mohla tak lehce zhubnout, viděla jsem za tím až moc úsilí a snahy, která se nemusí vyplatit, když to děláte špatně. Navíc mi chutnalo víno a smažený prasácký jídlo a představa, že se budu muset zajímat o to, co jím, mě děsila. Hlavně z časovýho hlediska, protože už takhle jsme s Dejvem hodně vytížení. A tak jsem tohle téma vůbec neřešila a bylo mi to jedno, byla jsem smířená s tím, že budu už pořád tlustá výměnou za to, že jsem spokojená v práci a v osobním životě. Něco za něco!


No jenže rok 2020 byl úplně katastrofální. S Dejvem se nám pořád jen něco s prominutím sralo. Pro ty, kteří jsou na mém blogu poprvé. Spolu s partnerem podnikáme. Máme produkci na vizuální obsah - tvoříme videa, fotky, grafiku jako ColorPix Production. Kvůli koronaviru se všechny zakázky neustále posouvaly, zavřeli nám ateliér, lidi i firmy se báli o sebe i své peníze, proto nové zakázky nepřicházely, když už nějaká byla, tak se nám lepila smůla na paty. Loni se nám smazaly tři disky! Odešel kotel, opravy auta a měsíc co měsíc pořád něco. Ke konci roku mi zemřel děda a hned na to Dejvův praděda na covid a já už se modila, aby byl rok 2021. Většinu času jsem seděla doma u seriálu, snažila se zabavit Rozi a po večerech jsem měla blbou náladu, pila jsem docela dost alkoholu a nebyla celkově spokojená s ničím.


A pak jsem se na Vánoce omylem zvážila. Měla jsem asi o 10 kilo víc, než jsem si myslela, že mám! Byl to pro mě šok, jak to mohlo zajít takhle daleko. Pamatuju si, že jsem si ani neužila to dobrý jídlo na Silvestra, protože jsem to měla neustále v hlavě. A tak jsem od 2.1. začala. O tom, proč bych měla hubnout, jsem psala v tomto článku.


Prvních 14 dní bylo pekelnejch, lákalo mě úplně všechno nezdravý jídlo, který se kolem mě mihlo. To byla opravdová zkouška mé vůle, ale vydržela jsem a za první měsíc zhubla cvičením a zdravou stravou 5,7 kilo! Byla jsem na sebe neuvěřitelně pyšná a v tu chvíli věděla, že do léta budu fakt kočka. Že to vlastně fakt není vůbec těžký! O prvním měsíci jsem psala v tomto článku, kde najdete tipy, jak toho všeho dosáhnout.



Další dva měsíce jsem už byla zvyklá na zdravý jídlo a k tomu se mi i líp cvičilo, protože jsem lehčí a k tomu svalnatější. V únoru mi šla váha ještě docela rychle dolu, ke konci jsem měla o 10 kilo míň. Ale tenhle měsíc mi trochu rozhodil režim, protože jsme natáčeli video, který bylo absolutně psychicky i fyzicky vyčerpávající a já několik dní ani moc nejedla, protože buď tam nebylo zdravé jídlo a celej den na jabkách být nechcete nebo jsem měla před natáčením stres s tím, aby to všechno vyšlo a nebyl čas ani chuť to jídlo řešit. V tu chvíli jsme si teda sáhla na dno, dva dny s minimem jídla a velká fyzická zátěž pro mě znamenala další dva dny, kdy jsem měla pocit, že se neudržím na nohách a snad ani nevstanu z postele. Od té doby vím, že když jím hodně zdravě, musím jíst HODNĚ. Za jakýkoliv situace. Celý tohle období mi pomohlo si uvědomit, že já sama jsem pro sebe na prvním místě. I kdyby padaly trakaře, tak není nic důležitějšího, než se postarat nejdřív o sebe, a pak až o ostatní. Dřív jsem si nechala líbit i to, že když jsem byla na nějakém celodenním kurzu nebo v práci a nikdo nedal pauzu, tak jsem se neodvážila říct, že mám hlad a že se jdu najíst. Dneska bych tohle už znova nestrpěla, jídlo je základní lidská potřeba a mně se teď úplně svírá kudla v kapse, když si vzpomenu, jak jsme na VŠ neměli ani možnost využít menzu nebo si dát oběd. 5 let jsem jedla takovej ten hnusnej hamburger do ruky za dvacku, a přitom mě ve škole učili základy zdravé stravy, a jak bychom k tomu měli vést malé děti na základních školách. Taková ironie!


V březnu mi hubnutí začalo stagnovat. Snažila jsem se zjistit důvody PROČ a stáhla jsem si kalorické tabulky. Začala jsem si hlídat, abych měla správný poměr bílkovin, tuků, sacharidů a vlákniny. Zjistila jsem, že jím pořád možná míň, než bych měla. Ale vlastně mě to spíš odradilo. Moje cesta je zkrátka spíše pocitová, líp se mi to všechno dělá, když na to myslím co nejmíň a jím tak, abych neměla hlad, vše v co nejvíc základní formě, koukám na složení potravin, večer jím saláty s kuřecím nebo krůtím masem na přírodno apod. To vše jsem vysvětlovala v předchozím článku. To mi fungovalo a fungovat bude, teda aspoň doufám. Ideální počet přijatých kalorií se dá vypočítat různě na internetu, ale pochybuju, že to někdo umí odhadnout podle toho, že zadáte do aplikace věk a váhu. Například já hodně spím, klidně i 10 hodin, proto musím mít úplně jiný číslo, než lidi, co spí hodin jen třeba 7, a na to se tam nikde nebere ohled. K tomu není možné všechno úplně do poslední kapičky odměřit a zaznamenat. Už vidím, jak někdo váží přepuštěný máslo, a pak se snaží odhadnout, kolik ho zůstalo na pánvičce a kolik se přilepilo k masu. Jedna lžíce může mít cca 80 kalorií, vy si to tam zadáte, ale ve finále sníte mnohem míň, a pak se stane, že jíte celkově míň, než byste měli a je to spíš kontraproduktivní. Nebo naopak si vše zapíšete až navečer a zjistíte, že jste toho ten den snědli málo a navečer se to snažíte dohnat, což taky není dobře.


Další věc, kterou jsem musela udělat, byla malá změna cvičení. Podle Nike training cvičím 5 - 6x týdně 30 - 45 min už skoro půl roku a moje tělo je na to zvyklé, i proto pálí míň kaloriií než na začátku. V posledních dnech se udělalo hezky, proto jsem přidala běh. Chci dělat oboje, ale pořád to musí bejt vybalancovaný. Takhle to vychází, že vždy 4 dny za sebou cvičím a z toho teď jedno těžší cvičení vyměním za běh a ob den před jedním lehčím 30 min cvičením jeden běh přidám. Zatím běhám jen cca 3-4 km, takže taková pohůdka. Ke konci měsíce se mi podařilo hubnutí zase trošku rozhýbat a zhubla jsem ještě kilo a půl.

Tento týden uběhly tři měsíce jako voda, bylo to opravdu tak krátký jako lusknutí prstu a změna u mě je velká. Cejtim se skvěle, nemám žádný depky, dokonce mám pravidelně měsíčky (s tím bojuju celej život a někdy to dostanu i jednou za tři měsíce). Nevím, jestli je to náhoda, ale třeba to opravdu bude tím, že žiju zdravě. Dneska se vejdu do úplně všeho oblečení, které mám ve skříni. Polovinu věcí ve velikosti L už jsem vyřadila, protože na mě visej. Jsem nejhubenější za posledních 5 let a je to nádhernej pocit. Trvalo to JENOM tři měsíce. Ještě ani neroztál sníh a já jsem už úplně jinej člověk než ve chvíli, kdy napadnul. A může to mít skoro úplně každej, jen musí člověk chtít! Je jasný, že to něco stojí, neudělá se to samo, ale jak na ten režim najedete, už ho po měsíci nebudete chtít měnit.


A teď ty moje VÝSLEDKY. Začínala jsem na 81,6 kg a teď mám 70,3 kg, což znamená, že jsem zhubla 11,3 kilo. Mám za sebou za ty tři měsíce 65 tréninků, 72 zdravých dní, zbytek dnů prasecích nebo pauzy od cvíča (ale nikdy zároveň, držím pravidlo, že ve prasecí den cvičím a když mám pauzu od cvíča, tak jím zdravě).


MÍRY mě samozřejmě taky zajímají a pravidelně se měřím. Vždycky mi vadilo, že mám tlustý ruce a nemůžu nosit tílko, pak samozřejmě měřím pas, boky, zadek a stehno. Přes prsa se neměřím, tam nevím, jestli bych měla spíš radost nebo by mě to naštvalo.


PAŽE: - 3 cm (28 cm)

PAS: - 12 cm (78 cm)

BOKY: - 10 cm (92 cm)

ZADEK: - 13 cm (99 cm)

STEHNO: - 7 cm (59 cm)


A je jasný, že tímhle to nekončí. Do konce léta bych chtěla mít cca 63 kilo, což znamená, že do konce června bych chtěla zhubnout 5 kilo a do konce srpna další 2 a víc. Vím, že to teď půjde už pomaleji, ale dám to! Naprosto mi tenhle životní styl vyhovuje a chci takhle žít už pořád.


Doufám, že vás moje změna motivuje! Věřím, že to dáte taky, nikdo z vás nemusí mít na břiše cejchu, každá z nás si zaslouží podívat se do zrcadla a připadat si krásná. Vzít si na sebe cokoliv a nehlídat si, jestli nám v sedě leze špek. Nemuset se děsit představy, že vás někde někdo vyfotí. Když přijde ta správná chvíle jako u mě, tak vydržíte. Jen tomu musíte věřit a nenechat se odradit pindálistama kolem, kteří budou děsně chytří nebo vám budou říkat, že to stejně nedáte. Není to pravda, dáte to, když to budete dělat sami pro sebe! Pokud chcete hubnout se mnou, můžete mě označovat na instagramu u vašeho progresu! A na konec ještě jeden tip - nejlepší je do toho navézt partnera nebo někoho z rodiny, kdo bude držet taky. To pak je ta motivace dvojnásobná a můžete spolu cvičit a celkově to jde líp jako mně s Dejvem.


Pokud se vám líbí moje změna, dejte mi to vědět komentářem nebo kliknutím na srdíčko pod článkem.

Vaše Gábi

629 zobrazení0 komentář

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

© 2020 Gabriela Hájková