O pět kilo lehčí

Tak jo, mám za sebou první měsíc, kdy jsem totálně změnila moje stravování a prasáckej způsob života. Jak jsem psala už minule, x let jsem jen seděla u počítače, neměla skoro žádnej pohyb a jedla nepravidelně samý prasárny. Od podzimu cvičím 5x týdně, a od začátku ledna jsem změnila i jídelníček, aby to mělo nějak efekt a něco jsem se sebou udělala. No a dneska jsem se po měsíci změřila a zvážila! A teda takový výsledky jsem absolutně nečekala. Můj cíl je do konce března zhubnout nejmíň 10 kilo a jestli to půjde takhle, tak se mi to určitě povede!


Začínala jsem na 81,6 kg (což je skoro tolik, jako když jsem byla v 8. měsíci těhotenství, zkrátka fuj). No a podržte se, přesně po 30. dnech vážím 75,9 kilo, což je o 5,7 kg míň!


V centimetrech mám teď v pase - 8 cm, v bocích - 5 cm, zadek - 3 cm, stehno - 5,5 cm, ruka - 2 cm



Mám neskutečnou radost! Asi vás teď napadne, jestli je to vůbec zdravý zhubnout tolik kilo za měsíc. Ale já si myslím, že na tom není nic špatnýho, protože já nijak nehladovim, jím VÍC než předtím, pravidelně, zdravě, k tomu cvičím a pro moje tělo je tohle velká změna, proto i ta kila jdou dolu teď rychle.


Na začátku to stravování pro mě byl ale oříšek. Nevěděla jsem, co můžu a nemůžu jíst a co bych měla jíst, abych se nemusela trápit a nakonec by to třeba nemělo takovej efekt, nebo si ničila zdraví. Nechtěla jsem držet žádnou dietu, která člověka tak akorát psychicky i fyzicky úplně rozloží. Proto jsem tomu chtěla doopravdy porozumět, sesbírala několik zdravých jídelníčků od kamarádek a pročítala si je. Ze začátku jsem v tom měla trošku zmatek, ale teď už můžu říct, že to chápu. Nejsem žádnej výživovej poradce, takže to, co teď napíšu nemusí být stoprocentně pravdivý, ale na mě to očividně funguje.


Tělo funguje na principu příjem a výdej, takže obecně, když chcete zhubnout a málo se hýbete, můžete sníst menší množství kalorií. Klidně můžete jíst cokoliv, ale museli byste si to psát a vážit každý chod, možná byste hodně hladověli, abyste si mohli dát ten rohlík a cibulové kroužky. Ale je tohle ta zdravá cesta? Nemyslím si. Já na to jdu trošku jinak. Nic si nevážím a nezapisuju do kalorických tabulek. Prý by se to dělat mělo, ale já potřebuju k tomu ještě pracovat a starat se o dítě a všechny tyhle aktivity zabírají hrozně moc času. Ale je možný, že kdybych to dělala, šlo by to u mě možná ještě rychleji. Ze začátku si člověk musí nejmíň 2x denně vařit, což už tak je náročný, dokud nedostanete návyk, kdy budete vědět, co můžete sníst a nepřemýšlet nad tím dlouho. První 2 týdny jsem si dělala jídelníček, kdy jsme všechno nakoupili a pak podle toho doma vařili. Teď už si ho dělat nemusím, naše lednička se změnila k nepoznání a jsou v ní už jen zdravé věci.


Vykoukala jsem pár principů, kterých se držím.


1) Jíst pravidelně - 5x denně a tím pádem NEHLADOVĚT! Nejím ani nějaké extra malé porce, ale jím jen tak, abych se cítila najedená, zato nepřežraná!


2) Snažím se omezit cukry, které jsou kromě sladkostí hlavně v přílohách (zatím úplně vynechávám brambory, hranolky, těstoviny). K obědu si přílohu dám (například rýži, kuskus, bulgur, jáhly, quinoa). K večeři přílohy nejím. Ovoce, které taky obsahuje hodně cukru, si dávám jen jeden kus dopoledne.


3) Ke každému jídlu musím mít bílkoviny, takže ideálně krůtí nebo kuřecí maso, ryby, vajíčka (hlavně bílky), nízkotučné sýry (syrečky, halloumi, feta atd.), tofu nebo jogurt, případně přímo protein třeba k odpolední sváče po cvíču, proteiny jsou i v luštěninách (cizrna, čočka, fazolky).


4) Vyhýbám se pečivu přes den, celkově když už potřebuju trošku mouky, tak používám špaldovou nebo žitnou (třeba do zeleninových placiček), snídám žitný chleba.


5) Smažím a peču na přepuštěném másle nebo olivovém oleji.


6) Prasecí den - myslím si, že čím míň je prasecích dnů, tím samozřejmě líp, ale taky je dobrý se na něco TĚŠIT! A já se teda na ty prase dny těším. Těšila jsem se třeba na ten rohlík a chleba, ale teď po měsíci mi ani nechutná. Zato víno, to mi chutná! První jsem měla po 14ti dnech, teď "prasím" po týdnu.


Takže můj den většinou vypadá:


SNÍDANĚ mám radši slané, proto nejčastěji snídám jeden plátek žitnýho chleba s žervé a syrečky nebo například tuňákovou pomazánku, vajíčkovou pomazánku, občas si dám plátek 95% šunky a k tomu si nakrájím zeleninu, když chci změnu, dělám si zdravé banánové lívance nebo si nakrájím banán a k němu přihodím pár lžic tvarohu, skořice, kokosu a trochu kokosového cukru.


K DOPOLEDNÍ SVAČINĚ si dávám většinou mandarinku nebo jiné ovoce (tam je moje mezera, měla bych tam sníst aspoň trochu bílého jogurtu, ale nemůžu se k tomu přinutit).


OBĚD většinou kuřecí nebo krůtí maso např. v hořčičné omáčce v troubě s rýží a salátem nebo dušenou/pečenou zeleninou a k tomu rýže, kuskus. Nebo si dělám různé saláty, kde je většinou např. quinoa, bulgur, avocado, kešu, zelenina apod.


K obědu si ve dnech cvičení dávám doplňky green tea a caffeine, který jsem dostala k Vánocům od Dejva bráchy a byla k tomuhle docela skeptická, ale je fakt, že nejsem tak unavená a víc se potim!


Pak si většinou zacvičíme podle appky NIKE TRAINING, 5-6x týdně, 30-45 min, intermidiate.


K ODPOLEDNÍ SVÁČE si dávám vždycky protein. Je dobrý se při koupi zeptat, který je vhodný pro hubnutí a má například málo cukrů.


K VEČEŘI si vychutnám salát nebo dušenou/pečenou zeleninu na všechny způsoby a k tomu rybu nebo krůtí/ kuřecí. Receptů existuje hodně, různé placičky nebo plněná pečená zelenina. Mňam! Někdy si dáme třeba krémovou polívku.


Celý den piju jen čaj a vodu.


Ze začátku jsem vařila recepty z knížky Jíme Zdravě, dají se tam najít dobré recepty, ale polovina z toho, co jsem vařila, nikomu od nás nechutnala. Jsme trochu rozcapení, co si budem. Proto jsem si teď koupila Nejbarevnější Kuchařku od KAMU a budu se inspirovat. Nejsou tam úplně stoprocentně dietní recepty, ale když už vím, co můžu a nemůžu, klidně si ta jídla přizpůsobím a udělám si z toho grastro zážitek. Protože i zdravá jídla můžou bejt nebe v hubě!


Nakonec mám ještě dva tipy k větší MOTIVACI. Být vámi, tak se určitě nevážím a neměřím často. Nechte tomu delší čas. Já se zvážila nejprve po 2 týdnech, ale jentak letmo a přesný měření a vážení dělám až po měsíci, protože člověk vidí velkej rozdíl a to ho motivuje (nebo aspoň mě). Pokud se v průběhu necítíte líp a máte pocit, že nehubnete, zvažte se třeba po 14ti dnech, abyste mohli něco změnit na těch dalších 14 dnů.


Celý to pro mě bylo těžký první týden, a pak už to bylo super. Je to ale i tím, že to se mnou drží Dejv. Dejv za ten měsíc zhubnul taky 5 kilo! Proto možná by bylo super najít si k sobě parťáka, i kdyby to nebyl partner, tak třeba kamarádku a vzájemně se motivovat! Ve dvou se to lépe táhne. Držet můžete i se mnou, nejvíc sdílím všechny novinky na mém instagramu.


Doufám, že vám tenhle můj článek přinesl nějaký ucelenější přehled ohledně toho, co jím a jak na to jdu! Určitě za další měsíc budu mít nový poznatky, ale už teď jsem na sebe pyšná, že držím a že je to vidět! Držím palce všem, kdo se do toho pustěj se mnou, protože každej může bejt sexy ženská. Teď už to vím a já přísahám, že budu!


Pokud se Vám článek líbil, klikněte pod článkem na srdíčko nebo mi nechte komentář.

Tak páčko,

Vaše Gábi

626 zobrazení0 komentář

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše